yadakyar | بلاگ

yadakyar

ساخت وبلاگ
نکاتی که به شما در گرم کردن خودرویتان در زمستان کمک می کند

 

رانندگی در روز های سرد زمستان

 

چرا در زمستان موتور خودروی خود را گرم کنیم؟ سوالی که در روزهای سرد زمستانی از جمله موارد مهمی است که هر کسی باید در موردش اطلاعاتی داشته باشد، از این رو به داشتن اطلاعات تاکید می کنیم چون رانندگی در زمستان مانند رانندگی در فصل های دیگر نیست و روش ها و ترفند هایی نیاز دارد که شما را از مشکلات مختلفی رها می کند، پس هر چه بیشتر دانستن در مورد این موضوع برای شما و کسانی که با شما سفر می کنند بسیار مفید است. از جمله نکته های مهمی که ما قصد توضیح آنها را داریم "گرم کردن موتور خودرو در زمستان" است، که در ادامه مقاله به چند راهکار مفید برای این موضوع اشاره می کنیم.

گرم کردن خودرو در زمستان

 

گرم کردن خودرو

 

"چگونه ماشینمان را در زمستان گرم کنیم؟" ( ?How To Warm Up Uor Car in winter) سوالی است که ذهن خیلیارو به خودش مشغول کرده، در هوای سرد زمستان به دلیل کاهش دما یه سری فعل و انفعالاتی در داخل ماشین رخ می دهد که از جمله آنها می توان به سرد شدن قطعات خودرو، پایین آمدن روانکاری روغن ها، خام سوزی و ساییده شدن قطعات با یکدیگر اشاره کرد و همچنین دقت داشته باشید که کاهش دمای روغن های روانکاری باعث می شود که غلظت روغن یا ویسکوزیته در گیربکس افزایش پیدا کند، این موارد همگی با هم باعث می شوند خودرو پس از استارت خوردن توانایی کافی برای حرکت را نداشته باشد که تنها راه کاری که عموم مردم برای حل این موضوع به کار می برند این است که موتور خودرو را چند دقیقه روشن بگذارند تا با در جا زدن، موتور گرم شود اما این روش، روشی علمی و درست نیست و بیشتر کارشناسان توصیه می کنند که پس از استارت آرام آرام شروع به حرکت کنید و بعد سرعت حرکت خود را افزایش دهید با این کار تمام اجزای خودرو به طور همزمان گرم می شوند و خودرو کارایی بهتری از خود نشان می دهد اما در مقابل درجا زدن ماشین فقط باعث مصرف بیهوده سوخت می شود.

در کنار موارد گفته شده در بالا، نکات دیگری هم وجود دارند که به گرم شدن بهتر موتور در زمستان کمک بسیاری می کنند و از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

باتری خودرو را مرتبا چک کنید

 

در زمستان به دلیل سکون ماشین در هوای سرد، باتری مقداری از کارایی خود را از دست می دهد و بهتر است که قبل از رسیدن فصل پاییز و زمستان ماشین خود را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید تا وضعیت شارژ و ولتاژباتری را بررسی کند و اگر باتری به تعویض یا تعمیر نیازد دارد اقدام لازم را انجام دهد.

 

بررسی ضدیخ

 

نبود ضد یخ در خودرو باعث می شود که آب در مجرای سیلندر یخ بزند و حجم آب و فشار ناشی از آن شکستگی دیواره های سیلندر را در پی داشته باشد که این امر هزینه های بسیاری روی دست شما می گذارد پس خوب است طی هر دوره ضد یخ ماشین چک شود، در ادامه این مسیر هم خوب است دیگر مایعات خودرو هم که دچار یخ زدگی و فشرده شدن می شوند را بررسی کنیم که آنها هم شامل روغن ترمز، روغن گیربکس، مایع شیشه شوی، روغن هیدرولیک و.... می شوند.

yadakyarگرم کردن خودرو در زمستان,...
ما را در سایت yadakyar دنبال می کنید

نویسنده : mohammadreza fallah بازدید : 258 تاريخ : شنبه 16 بهمن 1400 ساعت: 7:47 بعد از ظهر